* Provozovna v Pardubicích - servis IT a pokladních systémů je otevřen v režimu naší běžné otevírací doby. *

EET pokladny do 2. vlny – maloobchod, velkoobchod

V první vlně EET jsme dodali cca 60 pokladen do restaurací, penzionů a hotelů. V druhé vlně jsou dle našich zkušeností požadavky obchodníků na funkcionalitu pokladen vyšší. Důvodem jsou rozdílné povinné údaje na vydávaných prodejních dokladech. Zatímco zákon o EET nevyžaduje na prodejním dokladu rozepsané jednotlivé položky zboží (pouze cenu zboží a daňovou skupinu), občanský zákoník a zákon na ochranu spotřebitele ukládá obchodníkům uvést na prodejním dokladu mimo jiné např. název zboží a záruční lhůtu.

V praxi jsou nejběžnější tato řešení:

1) Pokladna Kasa FIK KLASIK nebo ORANGE a vydávání 2 dokladů:
Hodí se pro obchody do cca 100 účtenek denně.

a)Typicky v restauracích nejjednodušší řešení splnění povinností EET – hospodský je povinen vydat zákazníkovi EET doklad a zákazník málokdy požaduje vydání dokladu s rozepsanými položkami (kdo z nás si nechá rozepsat na paragon 2 piva a guláš). Pokud doklad s položkami zákazník přeci jen požaduje, hospodský buď vypíše paragon, nebo připojí k EET dokladu klasickou účtenku, kde jsou položky vypsané.
b) Obchody, které už mají své léty prověřené a odzkoušené pokladní řešení, chtějí si ho ponechat, ale neumožňuje vydávání EET dokladů. Obchodník vydá 2 doklady - jeden EET a druhý ze svého původního pokladního systému.

2) Pokladna Kasa FIK PLUS, kde jsou na EET dokladu všechny položky rozepsané:

Pokladna s větším, typicky 10-14“ terminálem, kde jsou položky zboží přehledné, doplněná případně čtečkou čárových kódů, která umožňuje i vedení jednoduchých skladů. Nastavení pokladny je složitější a i samotná pokladna je nákladnější, ale je vhodná do provozů, kde je velký pohyb zboží - účtování je rychlé, na vydaném dokladu je splněna nejen povinnost EET, ale i ostatní povinné údaje, včetně položek, záruční doby atd. V tomto řešení je vhodnější používat tiskárny se širším 80mm tiskem.